Saturday, January 23, 2010

Minggu peperiksaan : Semoga dipermudahkan Oleh Allah



Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillahi rabbi a'alamin... selawat dan salam keatas Rasul Junjungan Nabi Muhammad S.A.W. khatimul anbiyak..

Saya sekarang sedang menempuh minggu-minggu sukar, minggu-minggu peperiksaan. Tiga minggu yang sedang saya lalui ini banyak mengajar erti sebenar sebuah dugaan. Dugaan yang tidak pernah dilalui. Yang

Di dalam tiga minggu ini juga saya telah diberikan amanat untuk menjawat jawatan sebagai Pemangku Lajnah Tarbiah MPM bagi mengantikan Pengerusi Lajnah Tarbiah MPM yang sedang gering, setelah diberikan amanat ini, sedar tidak sedar saya telah meletakkan sebelah daripada kaki saya ke Lembah syurga dan sebelah daripadanya telah diletakkan ke dalam lubang neraka. Masakan tidak, diri ini perlu mentarbiah mahasiswa lain. Bukan kerja biasa, tetapi kerja yang sangat mencabar.

Di dalam tiga minggu ini juga, 7 Assigment telah diberikan serentak untuk disiapkan sebelum daripada peperiksaan. Assigment dari semua subjek.


Walaupun telah banyak jawatan yang telah saya pikul, tetapi jawatan sebagai pemangku ini telah memberikan impak yang besar dan sukar untuk diterjemahkan.

Dugaan demi dugaan, cabaran demi cabaran telah saya lalui. Namun saya sedar, sekiranya cabaran ini dapat saya tempuh bermakna dihadapan saya ada cabaran yang lebih besar sedang menanti.

Tekanannya makin dirasakan, apatah lagi minggu ini ujian dunia pula menanti. Peperiksaan akhir semester satu. Tekanannya menjadikan saya makin merindui rumah. Kesibukan yang dihadapi, menjadikan saya jarang pulang ke rumah. Jika dulu, hampir tiap-tiap hari saya pulang, tetapi sekarang banyak masa telah saya habiskan di kolej.

Rindu untuk pulang bukan di atas sebab lain, hanyalah di dalam keadaan jiwa yang sukar di kawal dan terasa kosong, ibu menjadi tempat untuk berbicara.Walau yang dibicarakan bukanlah untuk menyelesaikan masalah tetapi sekadar mengisi kekosongan sebaagai pengubat hati.

Semoga cabaran ini dapat saya tempuh, dan maafkan diri blog sentiasa ditinggalkan bersawang. Semoga imtihan ini mendapat keredhaan daripada Allah.

No comments:

Post a Comment