Wednesday, February 17, 2010

KADER : Kenangan yang terlukis



Ketika bermesyuarat agung, tiba-tiba sekeping sms menjengah. Nombornya masih baru, tidak saya kenali. Namu, diakhir pesanan ringkas itu, terselit nama yang cukup saya kenali semasa program baru-baru ini.


Smsnya biasa-biasa sahaja, tetapi apa yang membuatkan fikiran saya kembali dengan program yang telah saya ikuti 2 hari sebelum itu. Mungkin agak terlewat untuk menukirkan kenangan di sini, namu diri agak kepenatan dek kerana banyak perkara perlu diselesaikan selepas program.





Apa tidaknya, ada yang kena bermandi lumpur, ada yang berikrar suara rokers, ada yang terpaksa jadi mumia, ada pula yang kena jadi labah-labah.


Tapi begitulah hakikat program. setiap program ada objektifnya yang tersendiri. Objektif menjadi matlamat kepada kami dalam pembentukan adik-adik. Matlamat yang akan memastikan halatuju kita. Jadi, kami bersama memimpin tangan adik-adik dalam menempuh matlamat tersebut.



Segalanya telah tersedia, jalannya telah kami tunjukan, hanya yang tinggal adalah untuk mereka lalui. Semoga program yang dilalui ini menjadi pemangkin untuk adik-adik memulakan langkah.

Semoga berjumpa lagi, salam ukhuwwah fillah buat Kem Pengkaderan Remaja Islam ( Lepasan SPM ) Semoga ilmu yang diberikan dimanfaatkan.



Ila liqa'...



No comments:

Post a Comment