Tuesday, June 9, 2009

Siri 3 ( Episod Akhir) : Catatan Perjalanan Jaulah Ilmiyyah ( Perlis, Kedah, Perak Selangor )

7.10 am: Kami telah tiba di IPA destinasi pertama di Selangor. Di sana kami telah berkhidmat diri setelah bermalam di ‘chalet de BUS’ (dalam bas daa...=). Walaupun badan sedikit kepenatan kerana ketidakselesaan didalam ‘chalet’ itu.hehehe.

Bergambar bersama Pelajar dan pensyarah IPA




9.30 am : Kami telah berprogram bersama pelajar Institut Pengajian Azhar(IPA) dan kami telah diberikan penerangan mengenai IPA.



10.30 am: Bertolak ke PWTC jalan sedikit sesak pada pagi itu. Mungkin kerana pada hari itu adalah hari terakhir ‘Book fair’ di PWTC menyebabkan kesesakan lalu lintas untuk ke sana. Tepat jam 1.00 petang kami telah tiba di PWTC. Ketika disana ‘parking’ telah penuh dan beberapa buah bas telah berada di sana menunjukkan beberapa rombong dari pelbagai tempat datang untuk ke Karnival buku tersebut.

Ketika memasuki Putra World Trade Centre kami terkejut dengan kehadiran begitu ramai orang pelbagai kaum telah tiba dahulu daripada kami. Kami terpegun dengan pelbagai syarikat pengeluar buku mengikuti pameran buku tersebut. Ditambahi dengan Keadaan PWTC yang besar menyebabkan pameran buku tersebut seolah-olah tidak habis untuk dilawati. Sebelum pulang sempat saya membawa pulang kenangan dari book fair tersebut.... Buku karangan Satu Rasa Dua Hati, Pengarang Pahrol Mohd Juoi.



3.00 pm: saya telah berpecah dari Rombongan KUDQI dan terus ke putrajaya bagi meneruskan perjalanan ke serawak di program berlainan iaitu program Outreach XPDC dakwah Sarawak dan Sabah pada 29 April 2009…… hati cukup sedih kerana tidak dapat untuk meneruskan rombongan bersama sahabat-sahabat kudqi…

No comments:

Post a Comment